top of page
Vyhledat
  • Obrázek autorajirikdobi

Baku

Aktualizováno: 30. 8. 2018


Sice jsem v Baku strávil asi nejdelší dobu ze všech měst na mé cestě, ale vůbec nevím co o něm psát a nějak se mi ani nechce.


Při příjezdu do města mě vůbec nenapadlo, že jsem už v Asii. Centrum města a všechny reprezentační oblasti jsou silně evropsky vyhlížející. Jediné co napovídá, že už jsem v Asii, je dopravní provoz.


Je vidět, že stát vynakládá nemalé prostředky na zvelebení turistické části města aby zde přilákal ještě více turistů. Těch je zde už poměrně dost a ke to patrné především odpoledne, kdy se ulice centra plní davy lidí.

Ve městě je k viděná jak mnoho historických budov a památek, tak i moderní stavby jako například Plamenné věže tyčící se nad městem a v noci zářící všemi barvami.


Když jsem se vydal hlouběji do obytných čtvrtí, tak už se částečně projevila Asie. Ovšem mezi tou typickou asijskou neudržovanou zástavbou se najde mnoho honosných vil, které tomuto trendu zcela odporují.


Celkový pocit z města mám takový, že je to asijské město v evropském kabátě, do kterého se stále více zahaluje i když je místy děravý.


Baku samozřejmě bylo velmi významným místem Hedvábné stezky, protože tudy proudilo veškeré zboží dopravované přes Kaspické moře. Ve městě byly rozsáhlá tržiště, kde se mísilo zboží z obou kontinentů a mohutné městské zdi chránily obchodníky, kteří zde zastavovali, aby si odpočinuli a načerpali sil pro další cestu.

Ropu jsem na vlastní oči neviděl, ale ve vzduchu je dost jejích spalin. Viděl jsem ale krysy prohánějící se na kamenech nábřeží i místní hrající večer v parku obří šachy. Strašně moc kluků se tam drží za ruce. Asi zase snaha být "evropštější"?

V Baku jsem strávil poměrně dlouhou dobu proto, že jsem vyčkával na počasí vhodné k vyplutí trajektu přes kaspické moře. Celou dobu jsem byl ubytován v hostelu s ochotným a příjemným personálem přímo v centru města.

Baku je zajímavé město, které stojí za to vidět. Myslím si, že působí mnohem více evropštěji, než Tbilisi. Složení turistů je poměrně pestré, nevšiml jsem si, že by bylo některých nějak výrazně více, jako je tomu v Gruzii.

V mekáči mají ostružinovou polevu na zmrzlinu.

18 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Baku-Aktau

Tbilisi-Baku

bottom of page